@Bissan sa:
Men jag måste samtidigt instämma i kritiken mot Tufa under de senaste matcherna. Tyckte att han under inledningen av säsongen var mer benägen att köra tidiga byten och genom vår breda trupp kunna förändra matchbild. De senaste matcherna har coachningen känts mer passiv, inte minst genom sena byten. Både mot Skövde och mot Örebro var det redan i paus tydligt att någonting saknades i vårt anfallsspel och där hade jag gärna velat se ett tidigt byte för att dels få in ny kraft och ny fart men även för att ge ny variation i anfallsspelet.
Det här! Jag gillade ju bytena i halvlek och i 60:e minuten. Man kan enligt min åsikt absolut ge en startelva som inte presterar en kvart i andra halvlek för att visa att de nu fått kläm på det men inte längre än så. Förändra!
Kanske har det varit tanken hela tiden, att Tufa i början av säsongen letade efter "sina spelare" att spika fast på sina positioner ute på planen, men jag hoppades så att vi inte skulle ha fått den typen av tränare. Men - viktigt - än så länge anklagar jag ingen för favorisering eller enkelspårighet. Och som många klokt säger ovan så är det lite av en personlig preferens, vad man gillar. Kontinuitet v/s kreativitet - båda kan vinna fotbollsmatcher i längden.